Choď na obsah Choď na menu
Reklama
Reklama
 


Recenzia cyklo svetla Fenix BT 20

 Posvieťte si na svoje zážitky.

 

Kvalitné a spoľahlivé osvetlenie cyklistov je dôležité kvôli bezpečnosti nielen pri každodennom dochádzaní do práce, ale  aj pri športovom používaní. Všetci ktorí jazdia v noci len tak pre radosť, všetci ktorí jazdia 24 hodinové preteky mi dajú za pravdu, že k prvkom bezpečnosť a spoľahlivosť patrí aj dostatočný svetelný výkon, ktorý nás pri jazde v noci  minimálne obmedzuje a zaručuje vysoký komfort jazdy. Na trhu je množstvo cyklistických svetiel s osadenou jednou alebo viacerými jednoduchými diódami, ktorých svetelný výkon postačuje na bezpečný pohyb v duchu  „ byť videný „ . Tieto svetlá sú vhodné do mesta a každodenný pohyb v ňom, ale nás zaujímajú skôr tie s vyšším svetelným výkonom, ktorý je vhodný na nočnú jazdu v duchu „ vidieť „ .

Sortiment nieje veľmi široký a v princípe sa delí na značkové a drahé svetlá a na neznačkové a cenovo prijateľné svetlá z Činskej produkcie, ktoré väčšina z nás používa. Mne sa dostalo do rúk cyklistické svetlo, ktoré ako cennou tak aj vlastnosťami sa dostalo niekde do stredu ponúkaných svetiel. Takže, aby sa záujemcovia o kúpu takéhoto svetla trošku zorientovali prinášam Vám vlastnú užívateľskú recenziu bez použitia špeciálnych prístrojov s dôrazom na vlastné pocity počas jeho používania.

Predstavujem Vám cyklistické svetlo Fenix BT 20.

p1070752.jpg

Svetlo pochádza z dielne Čínskej firmy FenixLight Limited, ktorá sa zaoberá vývojom a výrobou LED svietidiel pre domáce, vonkajšie a profesionálne využitie. Tento rok uvádzajú na trh aj svetlo určené pre cyklistov pod značkou  Fenix BT 20. Je to cyklistické svetlo osadené výkonnou LED diódou Cree XM-L T6 s deklarovaným maximálnym svetelným tokom 750 lm.

Na úvod zopár technických údajov výrobcu :

  • Napájanie 2x nabíjacie  li-ion 18650 alebo 4x jednorázové líthiové CR123
  • Rozmery 68 mm x 43 mm x 57 mm, váha 115 g bez príslušenstva a batérie
  • Vode odolná voči striekajúcej vode IPX – 6
  • Tvrdená číra šošovka s antireflexným povrchom
  • Ochrana proti prehriatiu
  • Digitálna konštantná regulácia výkonu s indikáciou kapacity batárie
  • Päť režimov výkonu - varovné blikanie, dva rôzne módy výkonu , turbo režim.
  • Dosvit cez 156 metrov

Krabica obsahuje teleso svietidla,  3x gumený krúžok s rôznym priemerom na uchytenie, držiak na uchytenie svetla na prilbu, bateriové puzdro na 2x18650/4xCR123, textilný obal na batériové puzdro, predlžovací  kábel k puzdru na baterie. Precízne uloženie jednotlivých dielov v tvarovanej pene nás nenechá na pochybách,  že výrobca si dal záležať na detailoch. Po vybratí telesa svietidla ma príjemne prekvapila jeho veľkosť, svietidlo sa vmestí do dlane,  váha je primeraná, keďže teleso je zhotovené z tvrdeného leteckého hliníka a nárazuvzdorného plastu. Na spodnej strane je umiestnený hliníkový otočný držiak s dostatočne tuhým chodom, ktorý sa dá nastaviť skrutkou a spodná strana je podlepená gumovým prúžkom. Zo zadnej strany je vyvedený 24 cm napájací kábel s jack koncovkou.  Na hornej strane sa nachádza podsvietené gumené tlačítko. Pridržaním na cca 1 sec sa svetlo rozsvieti a opätovným stláčaním meníme mód. Rýchlim kliknutím 2x aktivujeme blikací režim. Svetlo má pamäť na posledný zvolený mód ( okrem blikania ). K vypnutiu svetla dôjde pridržaním tlačitka na cca 1 sec. Pri poklese napätia batérie pod 20 % kapacity dôjde k zmene farebného podsvieteni tlačítka na červenú farbu. K automatickému prepnutiu výkonu svietidla dôjde pri poklase napätie batérie o cca 1 V. Najviac ma ale zaujal samotný reflektor. 23 mm široká číra šošovka je usadená 6 – 10 mm hlboko v telese, čo ju chráni pred rozbitím v prípade pádu. V hornej časti je šošovka pozdĺžne zabrúsená kvôli usmerneniu svetelného kužeľa. Samotný reflektor je hladký okrem cca 5 mm širokej rastrovanej časti v okolí diódy.

Batériové púzdro je zložené z dvoch častí ktoré s spájajú skrutkou.  Obe časti sú utesnené gumeným krúžkom. Piktogramy polarity bateriek sú pekne schované vo vnútri, takže som chvíľku maturoval nad ich správnym vložením. Všetky kontakty sú pružinové, čo je mierny nedostatok, keďže štandardne sa používa kombinácia pliešok – pružina. Aby sa zamedzilo náhodnému prepólovaniu bateriek v hornej časti je plastový výstupok. Po jeho náhodnom vylomeni už nič nebráni ich prepólovaniu. Toto puzdro by si určite zaslúžilo malé úpravy, čo aj výrobca na základe pripomienok doriešil a polarita bateriek je už jasne definovaná. Púzdro sa vkladá do tuhšieho nylonového obalu smozrejme s logom Fenix a zatvoreného suchým zipsom a k rámu sa upevňuje pásikmi suchého zipsu. Príjemne ma prekvapilo, že pásiky so pogumované, takže nebude dochádzať k oderu farby rámu. K prepojeniu svietidla a bateriového púzdra slúži 70 cm dlhý prepojovací kábel s praktickým suchým zipsom na zbalenie.

Držiak na prilbu je osadený dostatočne dlhými nylonovými popruhni s klipom a jeho montáž je veľmi rýchla a jednoduchá. Montáž svetla na riaditka alebo na prilbu je vyriešený gumenými krúžkami s priemerom 40, 50 a 60 mm s praktickým uškom na ktorom je prekvapujúco logo výrobcu. Navliekanie krúžka na prvý krát bolo problematické, ale po navlečení svetlo dostatočne tuho drží. Uchytenie by som privítal iným spôsobom, keďže guma má obmedzenú životnosť ( v predajnom sete sú dodane gumičky 2 x z každého rozmeru ) a riešiť odpadnuté svetlo pri nejakom zjazde bude minimálne nepríjemné. K svetlu bola dodaná ( nie ako súčasť dodávky ) nabíjačka a 2 ks 18650 li-ion akumulátorov zn. Fenix. Nabíjačka je na dve batérie, ktoré sú nabíjané a nezávisle monitorované elektronikou s nabíjacím prúdom 1000mAh, ochranou proti prepólovaniu a automatickým ukončením nabíjania. Nabíjanie je signalizované červenou LED a ukončenie nabíjania zelenou LED. Napájanie je možné v rozsahu 110 – 240VAC ale aj 12V z autobatérie čo je výborné ak nemáme prístup k sieti. Súčasťou testovacieho setu boli aj  chránené batérie s kapacitou  2600mAh. Na svetlo je poskytovaná štandardná 2 ročná záruka.

Praktický test prebehol dvomi spôsobmi. Keďže výrobca uvádza dosvit svietidla 156m zaujímala ma skutočnosť. Zhotovil som dve reflexné tabuľky s rozmerom 40 x 20 cm a umiestnil ich vo vzdialenosti 30 m a 50 m. Test prebiehal na letisku v nočných hodinách bez rušivých odrazov verejného svetla. Po nastavení sklonu svietidla som skonštatoval, že na meranú vzdialenosť je výkon svetla dostatočný v akomkoľvek svetelnom móde tz. obe tabuľky boli jasne viditeľné. Počas pretekov a nočných výjazdov je vzdialenosť 50 m absolútne postačujúca, preto nemá význam zaoberať sa údajom výrobcu. Svetlo s nastaveným sklonom na väčšiu vzdialenosť výrazne oslňuje, takže pri bežnom jazdení bude potrebné meniť sklon. Vzhľadom k výkonu svetla je takéto používanie bezpredmetné. Druhá časť  testu prebehla počas nočnej jazdy v teréne. Umiestnenie svetla na riaditkách prebehlo bez problému. Čo som ocenil, bola možnosť nastavenia svetla v otočnom držiaku. Svetlo aj počas technických pasáží držalo na mieste, nedošlo k žiadnemu uvoľneniu svetla ani batériového puzdra. Svetelný lúč osvetľoval dostatočne priestor pod kolesom a zároveň aj do diaľky tak, aby sa dala bez problému čítať trať. Po tomto teste som svetlo namontoval na prilbu s použitím dodaného držiaku ( montáž som urobil doma ) napájací kábel predĺžil a s bateriovým puzdrom vo vrecku absolvoval rovnakú trať. Váhu svetla bolo na prilbe cítiť, takže usudzujem, že pri dlhšom jazdení by krčné svaly povedali svoje. Zmena uhlu svetla vylepšila celkový obraz terénu tz. skresľujúce tiene sa skrátili. Test prebehol pri teplote cca -5°C, trval 1,5 hodiny a počas testu nedošlo k výraznému poklesu výkonu alebo prepnutia svetla do úsporného režimu. Výdrž samozrejme závisí od kapacity a celkovej kondície použitých bateriek.

 

p1070679.jpg

 

Záverom môžem skonštatovať, že svetlo vo svojej cenovej kategórii poskytuje výborné užívateľské vlastnosti. Jeho kúpou neurobí chybu žiadny cyklista či už pri použití počas preteku, tréningu alebo bežného výjazdu. Svojím designom určite osloví aj tých, ktorí sa chcú odlíšiť zároveň chcú vidieť a byť videný.

Takže posvieťte si na svoje zážitky. Napríklad  aj s Fenixom BT 20.

 

Video recenzia Fenix BT 20

 

 

drotar

 
Reklama

Náhľad fotografií zo zložky Fenix BT 20

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.